Jak się uczyć (informatyki?)

Uczenie się może stać się największą przygodą w życiu, która nigdy się nie skończy (nawet po zakończeniu oficjalnej edukacji) i która przynieść może ogrom radości uczącej się osobie. Trzeba “tylko”… polubić uczenie się. Aby to zrobić, warto poznać różne techniki zdobywania wiedzy. Dziś na lekcji omawiamy schemat 4 kroków, które pomagają uporządkować proces uczenia, czyli zapamiętywania i utrwalania wiadomości.

Krok 1. Czy potrafię wymienić wszystkie pojęcia z danego rozdziału?

Krok 2. Czy znam definicje wszystkich tych pojęć?

Krok 3. Czy rozumiem wszystkie te pojęcia?

Krok 4. Czy potrafię wykorzystać tę wiedzę w praktyce?

Schemat ten można wykorzystać przy nauce dowolnego przedmiotu, nie tylko informatyki.

Warto często wracać do pytania, jak się uczę, ile czasu poświęcam na naukę, jakie są moje metody i techniki zapamiętywania nowych pojęć, bo pozwolą one ulepszyć to, co jest do poprawienia. Uczenie się wymaga zarówno czasu i wysiłku, powracania do tych samych treści (bo wszyscy zapominamy), powtórek i systematyczności.

Nagrodą za włożony trud i wysiłek niech będzie Wasza satysfakcja ze zdobytej wiedzy.

Zadania do wykonania na lekcji:

1. Krok 1 dla rozdziału 1.2, podręcznik str. 11

2. Krok 2 dla rozdziału 1.6, podręcznik str. 18

3. Krok 3 dla rozdziału 1.6.

4. Krok 4 – przykłady zadań praktycznych – wskazanie ilości pamięci operacyjnej w wymaganiach systemowych dla wybranego programu, przeliczenie liczb dwójkowych na dziesiątkowe, wybranie koloru z palety barw o zadanych parametrach RGB.

This entry was posted in Zadania na lekcji and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s